NHK高校講座

コミュニケーション英語V

ラジオ第2放送 毎週 水曜日 午後7:30〜7:50
※この番組は、前年度の再放送です。

コミュニケーション英語V

ラジオ第2放送 毎週 水曜日 午後7:30〜7:50
※この番組は、前年度の再放送です。

理解度チェック

問題作成協力:NHK学園高等学校

第29回 The Journey of Our Clothes (2)

問題 解答
Q1 朋子さんがルワンダにいる間、何に興味を持ちましたか。最もふさわしいものを1つ選びなさい。
  • She became interested in the colorful fabrics there.
  • She became interested in the colorful flowers there.
  • She became interested in the colorful fruits there.
Q2 「奨学金のおかげで私は大学に行くことができた」を英語で表現するとき、( ♪ )に入る英語として、最もふさわしいものを選びなさい。
The scholarship enabled me( ♪ )to university.
  • go
  • going
  • to go
Q3 次の対話文の( ♪ )に入る英語の組み合わせとして、最もふさわしいものを1つ選びなさい。
MILY: What did Tomoko and her friends decide to do?
莉子: They decided to( ♪ )a business.
MILY: What did they do in their business?
莉子: They sell clothes in( ♪ ).
MILY: That’s right. But who made clothes?
莉子: Tailors in( ♪ )did.
  • start – Rwanda - Japan
  • start – Japan - Rwanda
  • help – Japan - Bangladesh
Q1
朋子さんがルワンダにいる間、何に興味を持ちましたか。最もふさわしいものを1つ選びなさい。
  • She became interested in the colorful fabrics there.
  • She became interested in the colorful flowers there.
  • She became interested in the colorful fruits there.
Q2
「奨学金のおかげで私は大学に行くことができた」を英語で表現するとき、( ♪ )に入る英語として、最もふさわしいものを選びなさい。
The scholarship enabled me( ♪ )to university.
  • go
  • going
  • to go
Q3
次の対話文の( ♪ )に入る英語の組み合わせとして、最もふさわしいものを1つ選びなさい。
MILY: What did Tomoko and her friends decide to do?
莉子: They decided to( ♪ )a business.
MILY: What did they do in their business?
莉子: They sell clothes in( ♪ ).
MILY: That’s right. But who made clothes?
莉子: Tailors in( ♪ )did.
  • start – Rwanda - Japan
  • start – Japan - Rwanda
  • help – Japan - Bangladesh
科目トップへ

制作・著作/NHK (Japan Broadcasting Corp.) このページに掲載の文章・写真および
動画の無断転載を禁じます。このページは受信料で制作しています。
NHKにおける個人情報保護について | NHK著作権保護 | NHKインターネットサービス利用規約