NHK高校講座

コミュニケーション英語V

ラジオ第2放送 毎週 水曜日 午後7:30 〜7:50
※この番組は、昨年度の再放送です。

コミュニケーション英語V

理解度チェック

問題作成協力:NHK学園高等学校

第34回 A Vision for Green Energy (5)

問題 解答
Q1 高校生のプレゼンテーションについて、次の日本語になるように(  )内に入る語を一つ選びましょう。
「日本もスウェーデンの両方ともエネルギー源に乏しいけれど、広い森林地帯がある。」
Both Japan and Sweden are poor in energy resources, but have large ( ) areas.
  • mountains
  • rich
  • forest
Q2 高校生のプレゼンテーションについて、次の質問に対する答えを一つ選びましょう。
What is Saori and Mike’s conclusion in the presentation?
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of oil
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of biomass.
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of electricity
Q3 次の日本語の意味になるように( )内に入る語を一つ選びましょう。
「あの国は自然が豊かである一方で、この国は全くない。」
( ) country is rich in natural resources, this country has none.
  • While that
  • On the contrary
  • In the same way
Q1
高校生のプレゼンテーションについて、次の日本語になるように(  )内に入る語を一つ選びましょう。
「日本もスウェーデンの両方ともエネルギー源に乏しいけれど、広い森林地帯がある。」
Both Japan and Sweden are poor in energy resources, but have large ( ) areas.
  • mountains
  • rich
  • forest
Q2
高校生のプレゼンテーションについて、次の質問に対する答えを一つ選びましょう。
What is Saori and Mike’s conclusion in the presentation?
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of oil
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of biomass.
  • Japan should make good use of its geographical features, and increase the use of electricity
Q3
次の日本語の意味になるように( )内に入る語を一つ選びましょう。
「あの国は自然が豊かである一方で、この国は全くない。」
( ) country is rich in natural resources, this country has none.
  • While that
  • On the contrary
  • In the same way
科目トップへ

制作・著作/NHK (Japan Broadcasting Corp.) このページに掲載の文章・写真および
動画の無断転載を禁じます。このページは受信料で制作しています。
NHKにおける個人情報保護について | NHK著作権保護 | NHKインターネットサービス利用規約